Повечето от нас имат застраховки, най-малкото задължителната Гражданска отговорност, ако притежаваме автомобил. Застраховката ни дава спокойствието, че в случай на събитие, покрито от нея
, ще получим обезщетение за претърпените щети.Но понякога се случва да възникне проблем и да считаме, че правата ни са нарушени.
Кои са основните потребителски проблеми по повод застраховките?
По данни на КФН сред най-честите потребителските проблеми са несъгласие с размера на определеното от застрахователя обезщетение, отказ за изплащане на обезщетение по Каско и Гражданска отговорност, неспазване на сроковете за произнасяне по заведена претенция.
Какво можете да направите?
Как да подадете жалба до Комисията за финансов надзор?
Комисия за финансов надзор
Ул. „Будапеща” №16
1000 София
Честите частни случаи : обезщетение, срокове
- За Ваша информация, застрахователят е длъжен в срок от 15 дни от представянето на всички доказателства, поискани за установяване на вредите, да определи и изплати обезщетението или мотивирано да откаже плащането.
- Ако за установяване на основанието и размера на претенцията Ви, са необходими допълнителни доказателства, то застрахователят е длъжен да ви уведоми за това. А те могат да се изискват най-късно в срок 45 дни от датата на представяне на първоначално поисканите доказателствата.
И не не последно място – за да защитите потребителските си права, трябва да ги познавате. Информираността е Вашата „първа защитна линия“.